Thursday, 2024-11-28, 6:43 AM
Dvsr
Welcome Guest | RSS
Main | Cum sa faci un plugins | Registration | Login
Site menu

Counter Strike

Muzica

Statistici
Total online: 43
Guests: 43
Users: 0


Inceputul de baza in crearea unui Plugin

Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .

Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .

Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :

CODE
#include

Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

CODE
public plugin_init()

{

}

Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :

CODE
#include

public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

}

Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :

CODE
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")

La "accesul de admin" , putem pune :

CODE
ADMIN_RESERVATION

ADMIN_IMMUNITY

ADMIN_KICK

ADMIN_BAN

ADMIN_SLAY

ADMIN_MAP

ADMIN_CVAR

ADMIN_CFG

ADMIN_CHAT

ADMIN_VOTE

ADMIN_PASSWORD

ADMIN_RCON

ADMIN_LEVEL_A

ADMIN_LEVEL_B

ADMIN_LEVEL_C

ADMIN_LEVEL_D

ADMIN_LEVEL_E

ADMIN_LEVEL_F

ADMIN_LEVEL_G

ADMIN_LEVEL_H

Deci , adaugam in .sma :

CODE
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")

La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :

CODE
public admin_ss(id)

{

}

Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :

CODE
client_cmd(id, "snapshot")

Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :

CODE
#include

public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")

}

public admin_ss(id)

{

client_cmd(id, "snapshot")

}

Salvam fisierul , apoi il compilam AICI , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe

Si dak nu te descurci uite niste pluginsuriaici

Calendar
«  November 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Filme

Parteneri
Pagini personale Add to Google Promovare Gratuita - Top123 Diverse: counter strike vs left 4 dead Top66 Statistici

Copyright MyCorp © 2024